23.2.06

Tadaaa!!!

Mörkrets hjärta: typ världens bästa bok.
Under Belägring 2: Hollywoods brutalaste actionfilm.
Min nya frisyr: en garanti för ett 2006 i celibat.

Idag ringde jag till en man som hette Göran Persson. Att han hette Göran Persson utan att vara vår statsminister var inte det roliga med samtalet, det roliga var att han trots sin bestämda ton lät så osäker och skamsen när jag frågade efter hans namn. "Ja, jag heter faktiskt Göran Persson", med en slutklang som avslöjade att han egentligen ville lägga till något mer, typ "och inte skäms jag för det!". Denne Göran Persson försöker verkligen hålla modet uppe, in i det sista, efter att ha blivit mobbad av precis "alla" under sina senaste decennium. Ganska starkt tycker jag.

Harry Whittington, mannen som sköts av USAs vicepresident startade förresten en fantastisk blogg under sin sjukhusvistelse. Check it out!

http://harrywhittington.blogspot.com

/S