8.3.06

munkelimunk

Jag har tagit upp litteraturläsandet igen. Det var länge sedan sist, alldeles för länge sedan. Murakamis ”Kafka on the Shore” sög så nu lägger jag ner honom för gott. Min sjätte Murakami-bok och den tredje som sucked ass. 600 sidor dasspapper. Uuuhhh…

Jag och David ser på Lost. ”Det bästa som hänt mig hittills under 2006”, sa David. Jag håller med. Damn. Jag som har försökt att vara alternativ genom att dissa mainstreamserien som alla hyllar, men nu är jag plötsligt en sucker för den jag också. Jaja, jag har ju annars min nya munkfrisyr som ger uttryck för individualitet. Min munkfrisyr som Shirin tyckte matchade min kyska livsstil. Thumb up för det!

Tjejen utan ombyte har skaffat sig två nya ombyten. Det är tråkigt. Arbetsdagarna är som inte lika spännande nu längre. Jag och Katrine planerade att stalka henne efter jobbet för att se om hon bor i ett hus eller i en soptunna, ett äventyr jag verkligen såg fram emot. Men så var hon tvungen att förstöra allt genom att komma till jobbet i rena och hela kläder. Vilken glädjedödare!

Livet utan dator bjuder på en stark frihetskänsla. Idag duschar jag, äter, lyssnar på radio, ser på tv, spelar tv-spel och läser böcker; aktiviteter jag inte sysslat med sedan 90-talet. Internet har stulit min ungdom!

Annars händer inte så mycket. Jag saknar mina vänner och ska därför åka upp till Göteborg så fort som möjligt. Förhoppningsvis hakar Viktor, Hampus och Johanna med då också. I miss them all!

/S