8.3.06

Kick the dead cow dead

Internet är tillbaka och direkt börjar jag slösurfa. Jag är för svag!

"Little Brittain" får det att krypa i kroppen på mig. Så jävla tråkigt! Alla sketcher bygger ju på "sparka på den döda kon"-humor och herregud vad frustrerande det blir i längden. De typiskt osmakliga och "chockerande" brittiska inslagen i sketcherna är väl lite roligt, den första gången, men med upprepandehumorn i grund för varje sketch förstår jag inte hur serien kan ha blivit så stor. I och för sig, det är ju tryggt med förutsägbar humor; precis som "roliga reklamer" alltid verkar uppskattas av biopubliken. Man vet vad som väntar en och därmed raderas risken att skratta vid fel tillfälle. Inget krångel. Fy fan. Jag hatar pöbeln! Och med det övertydliga budskapet om att jag är "alternativ" och har en lite "finare" humor än alla Little Brittain-älskare, gör det ingenting att jag gillar Lost. Ha!

/S

8 Comments:

Blogger Frank Delux said...

I like :D

10 mars, 2006 23:02  
Anonymous Anonym said...

Meat holes! Låter gött

11 mars, 2006 16:26  
Anonymous Anonym said...

Jag och Hampus saknar dig med! Det var så länge sedan sist, och sist blev ju sisådär. Det blir nog bättre i Göteborg.

14 mars, 2006 12:12  
Anonymous Anonym said...

HAHAHAAA! vad exakt är "sparka på den döda kon"-humor?

14 mars, 2006 14:42  
Blogger Frank Delux said...

Upprepandehumor. Typ: "Om vi tjatar överdrivet många gånger om det här som egentligen inte är så roligt, så blir det roligt". Ibland är det roligt, såklart. Men oftast inte. Upprepandehumorn i vissa South Park-avsnitt är exempelvis seriens tråkigaste inslag.

14 mars, 2006 16:10  
Blogger Frank Delux said...

Hmmm, jag misstänker att de spammar mer när de märker att det ger utdelning. Shit vad snabbt jag slök länkarna i första inlägget!

14 mars, 2006 17:20  
Anonymous Anonym said...

"slök"?
"slukade" tror jag bestämt man säger

14 mars, 2006 22:36  
Blogger Frank Delux said...

Slöka, slök, slökat, tror jag bestämt man säger. Ha! :D

Vän av ordning, borde du inte kalla dig "vän av O-ordning?"...

15 mars, 2006 11:13  

Skicka en kommentar

<< Home