31.3.06

2006 - året av jäs

"Varför jäkta när man kan jäsa grabben? Ta det lite lugnt va!" Ja, så sa HPs kundservice till mig när jag ringde angående min dator som jag nu väntat på i över fyra veckor. Åh så jag har lust att självmordsbomba deras kontor i Holland. Subventioner, någon?

Annars rullar livet på som vanligt. Jag jobbar, kommer hem, spelar tv-spel och ser på tv-serier. Ibland händer det att jag ser en film. Yup, så är det. Inte så mycket action, inte så mycket drama, bara ett jävla konsumerande av film, spel och litteratur. Rätt skönt ändå.

Half Life 2: det bästa spelet, någonsin.
History of Violence: en Cronenberg-favorit.
Gregorius: världens bästa och mest pretentiösa fanfiction.
Historier från Ingenstans: jag gillar Bukowskis romaner mer. Mycket mer.
Fantastic Four: den sämsta film jag sett sedan Executive Decision med Kurt Russel och Steven Seagal.
Lost säsong 2: bra såklart, men utan perfektionen från säsong ett. Vad hände med karaktärerna? Vad hände med det perfekta tempot?
Curb your Enthusiasm: eller Simma Lugnt Larry som den heter på svenska (en titel som är dömd att skrämma bort sina tittare), fortsätter att vara fantastisk. Säsong tre here I come.
Mikael Sundberg: någon med lite bättre ekonomi än mig borde sätta ett pris på denna mans huvud. Jag trodde inte det kunde bli värre än hans recension av Shadow of Colossus, men med Oblivion-recensionen använder han hela sin poetiska ådra för att beskriva sin schizofrena relation till tv-spel. Vad är det för fel på alla tv-spelsrecensenter?! Sluta, sluta nu! Jag klarar inte mer!

Nu ska jag hämta tvätt, äta och sen åka till Danmark och strosa omkring i Köpenhamn. Yey!

/S

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

meeen, badkarsmusik är otroligt mycket bättre än historier från ingenstans. eller har du läst den? skillnaden är ungefär lika stor som mellan post office och women. typ
:D

31 mars, 2006 17:46  
Blogger Fasces said...

Half-Life 2, ingen höjdare. Visserligen är det fantastiska, levande miljöer, men allt annat är toktråkigt. Den vanligast förekommande tanken medan jag spelade igenom äventyret var "Hoppas det tar slut snart!".
4/10

02 april, 2006 22:46  
Anonymous Anonym said...

du ska hålla dig långtjävlaborta från mina brudar, kommer du tillbaka klämmer jag dig som en av dina många finnar....

ps. vad tycker du om anna book och david watson, man skulle gärna ta en svängom i davids ställe....om du fattar...haha ds

ha de bra polarn

24 april, 2006 19:29  

Skicka en kommentar

<< Home